V první třídě programujeme roboty kreslením

Začala hodina logické matematiky a zároveň výtvarné výchovy. Děti mají v několika skupinkách připravené barevné fixy a programování robotů Ozobotů může začít. Tito malí roboti se vkrádají v posledních letech do tříd po celém světě a učí děti programovat.

Popravdě nevím, kdo byl z ozobotů více nadšen. Zda já nebo děti. Robot nás na první pohled zaujal svými malými rozměry. Na výšku má necelé tři centimetry, takže se dětem vešel do kapsy u kalhot. Pohyboval se pomocí dvou koleček a vypadal jako průhledná blikající kulička. Kluci i holky robotům „kamarádům“ ihned vymysleli jména jako Ozík, Honzík apod.

A pak už začalo malování bludišť fixami. Děti ve skupinkách kreslily na papíry. Střídaly přitom červenou, modrou, zelenou a černou barvu. Mezi základní funkce ozobotů patří totiž sledování černé čáry, do které děti vkreslí předem stanovený barevný kód. Po jejich přečtení (přejetí) se robot chová požadovaným způsobem. Na konci hodiny tak ozoboti jeli po černých čarách, naráželi do sebe, vyhýbali se propastem, drakům a jiným nebezpečenstvím, která pro ně vytvořila dětská fantazie. Někdy jeli rychleji, někdy pomaleji, jindy se rozsvítili jako novoroční ohňostroj, či tančili piruetu. Vše v závislosti na tom, jaké kombinace barev děti ve své skupince použily.

Jsme moc rádi, že ve škole máme tyto „robotické kamarády“, kteří nám pomáhají rozvíjet kreativitu, logického myšlení, výtvarnou a manuální zručnost formou hry.

Mgr. Pavla Šímová, 1. C

You may also like...